המדריך לתזונה נכונה ולגדילה תקינה של הילד

הבלוג של tag4u מדבקות שם - המדריך לתזונה נכונה ולגדילה תקינה של הילד

האם הילדים שלכם אלרגיים למאכלים מסוימים ואתם דואגים לשלומם כשאתם לא בסביבה? הזכירו לצוות הגן על כך בעזרת מדבקות השם העמידות שלנו המיוחדות לסימון אלרגיות.

התזונה שלנו חשובה בכל גיל. ילדים זקוקים לחומרים מזינים מתאימים כדי להישאר בריאים וחזקים וכדי לגדול בריאים וחזקים. תזונה נכונה אצל ילדים יכולה גם לעזור לבנות בסיס טוב להרגלי אכילה בריאים ולהקנות להם ידע תזונתי שהם יוכלו ליישם במהלך חייהם.

השפעות חמורות בתזונה לקויה

ילדים שאוכלים גרוע נוטים לפתח יותר בעיות בריאותיות וסיבוכים בטווח הארוך.

מלבד ירידה במשקל ובתסמינים חיצוניים ברורים, ילדים בתת תזונה יכולים לפתח דיכאון וחרדה, בעיות בריכוז, עייפות, בעיות התפתחותיות. בעקבות חוסרים בויטמינים הנחוצים להם, הם יכולים לפתח בעתיד מחלות רבות, כמו אוסטאופורוזיס, כיב בקיבה או אנורקסיה.

במקרה אצל ילדים עם עודף משקל, מדובר בהשמנה, בעיות בכבד, אבני מרה, בעיות בהתפתחות הירך או בגדילה של עצמות הרגליים, בעיות נשימה כמו אסתמה, סוכרת. נוסף על כך יש סיכוי מאוד גבוה לחלות במחלות לב וכלי דם, באמצעות אכילה מרובה של מזונות מפוצצים בשומנים, סוכר ומלח.

מהי תזונה נכונה?

תזונה נכונה היא תזונה מגוונת, המכילה את כל קבוצות המזון בתוכה, והיא מבטיחה את קבלת כל רכיבי התזונה הדרושים לגדילה ולהתפתחות תקינות. ארוחה מאוזנת כוללת בתוכה את כל 5 אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. חשוב מאוד גם לאכול את מנת הקלוריות המומלצת ביום. אכילה לא מספקת של קלוריות תעכב את גדילת הילד.

הפחמימות מהוות את מקור האנרגיה העיקרי של הגוף והאנרגיה הזו חיונית לפעילות של המוח.

החלבונים חיוניים לבניית תאים, שרירים, לגדילה ולתפקוד הורמונים ואנזימים שונים בגוף.

השומנים תורמים לבידוד, למאגר של אנרגיה, ולמבנה של התאים.

הויטמינים והמינרלים (ויטמין A, ברזל, אבץ וסידן) חיוניים במיוחד לגדילה.

שימו לב – אם הילדים שלכם אלרגיים לאחד או יותר מאכלים, חשוב מאוד ליידע את צוות הגן! לשם כך תוכלו לסמן את הבקבוקים וקופסאות האוכל שלהם במדבקות השם העמידות שלנו.

הבלוג של tag4u מדבקות שם - המדריך לתזונה נכונה ולגדילה תקינה של הילד

מאכלים עשירים בויטמינים

תמיד חשוב לקבל ויטמינים ומינרלים מהמזון שלכם ולא מתוספי תזונה. עודדו את הילדים לאכול מזונות עשירים בויטמינים ומינרלים (והיעזרו בתוספים אך ורק אם אין ברירה).

ויטמין A –  מצוי בכבד, מוצרי בשר ודגים, ביצים, חלב ומוצריו וכן בירקות ופירות שצבעם כתום או ירוק כהה (גזר, בטטה, דלעת, תרד).

ברזל – מצוי בבקר, הודו, עוף ודגים וכן בקטניות, ירקות עליים, אגוזים, שקדים ותאנים.

אבץ – מצוי בבשר, ביצים, חלב ומוצריו, קטניות, אגוזים, נבטי חיטה ודגנים מועשרים.

סידן – מצוי במוצרי חלב וכן בסרדינים, טחינה, שקדים, תאנים מיובשות, משמשים מיובשים, כרוב וברוקולי.

דברים שמומלץ להימנע מהם

תזונה היא השקעה לטווח הארוך. שווה להשקיע בשמירה על תזונה בריאה ובהקניית הרגלי אכילה טובים. כך תבטיחו התפתחות וגדילה תקינים עבור הילדים שלכם.

השתדלו לא לתת לילדים אוכל מעובד והימנעו במיוחד ממזונות מפוצצים בכימיקלים, מלח ושומנים.

בנוסף, עדיף שלא תקנו משקאות בטעם פרי (כל מה שלא מיץ). המשקאות האלה מכילים בעיקר מים וסוכר. אנחנו ממליצים להיצמד למיצים סחוטים.

ואל תתפתו להביא להם ג'אנק פוד! אם הם מסרבים לאכול, במקום להתפשר על ג'אנק פוד, הציעו מבחר של מאכלים בריאים אחרים. אל תיכנעו! זה ישתלם אחר כך.

הקפידו לארוז את קופסאות האוכל של ילדיכם באוכל בריא ובכמויות הנכונות, שלא יאכלו שטויות בבית הספר או בגן. וכדי להבטיח שהקופסה שלהם לא תתבלבל עם קופסה של ילדים אחרים בהפסקה, שקלו לרכוש מדבקות שם עמידות במיקרוגל דרך האתר שלנו. מדבקות שם אלה עמידות גם במדיח הכלים ולא משאירות סימנים בזמן ההחלפה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך