איך נעזור לילדים שלנו לשלוט ברגשות שלהם?

הבלוג של tag4u מדבקות שם - איך נעזור לילדים שלנו לשלוט ברגשות שלהם?

יש סיכוי גבוה שיצא לך להיות עדה לכמה התקפי זעם בחייך בתור אמא לילדים. זה משהו שמצופה מהם בגיל שנתיים. אבל אם מדובר בילדים שכבר הולכים לבית הספר עם התפרצויות והתמוטטויות תכופות, ייתכן והם מתקשים בלווסת את הרגשות שלהם. ילדים בוגרים רבים נאבקים בהתנהגות אימפולסיבית ולא הולמת.

מהו ויסות רגשי?

ויסות רגשי הוא היכולת לפקח ולווסת את הרגשות שלך מתי שהם צצים, והאופן בו את חווה אותם ומביע אותם כלפי חוץ. זהו סט של כישורים הכולל להצליח להרגיע את עצמך כשאת עצבנית, הסתגלות לשינוי בציפיות והתמודדות עם תסכול בלי התפרצויות כאלה ואחרות.

הדבר הראשון שאפשר לעשות הוא לתת דוגמה לכישורים חיוביים של ויסות רגשי לילדיך

כאשר הורה מגיב בצרחות וצעקות בכל פעם שמשהו משתבש, הילד לומד להתנהג לא טוב כשמשהו לא הולך לו. אבל כאשר ההורה מגיב ברוגע וחושב בצורה ביקורתית איך פותרים בעיה, כך גם הילד ילמד להישאר רגוע ויחפש פתרונות במקום להאשים מישהו.

הילד שלך הרבה יותר מסתכל על מה שאת עושה מאשר שהוא מקשיב לך (עצוב, אבל נכון). לכן האופן שבו את מגיבה ללחצים בסביבתך היומיומית תהיה הדוגמה הטובה ביותר לילד רגיש במיוחד.

עזרו לילדיכם למצוא את הטריגרים שלהם

לכל הילדים יש מצבים מסוימים, סביבות או תחושות שיוצרות עבורם הרבה מתח. אם את לא בטוחה מאיפה כדאי להתחיל לחפש את אותם המצבים המאתגרים את הילד שלך, תתחילי לשים לב מתי ואיפה הם מציגים התנהגויות קשות יותר. למשל תלונות, התנגדויות או התמוטטויות רגשיות.

לרכישת מדבקות שם לילדים החוזרים לגן או לבית הספר, לחצו כאן.

למדו אותם את יסודות האינטליגנציה הרגשית

אינטליגנציה רגשית היא היכולת לזהות, להבין ולנהל את הרגשות שלנו ושל אחרים ופיתוח נכון שלה יעזור באופן משמעותי בוויסות רגשות. הצעד הראשון הוא לזהות רגשות וללמוד את אוצר המילים של הרגשות. כאשר אנו מלמדים את הילדים שיש קשת רחבה של רגשות והגדרה לכל אחת, זה משהו שיעזור להם בעתיד לדעת כיצד לנהל אותן.

מצאו ביחד אסטרטגיות טובות להתמודדות במצבים רגשיים

לכל ילד יש מערכת עצבים ומערכת חושים שונה וייחודית. סביר לצפות להרבה ניסוי וטעייה עד שתמצאו משהו שמתאים. תוכלו להתחיל מלשאול את השאלות הבאות: איפה הילד שלי מרגיש הכי רגוע? לאן היא בורחת כשהיא עצבנית או מתוסכלת? האם היא נרגעת ממגע או נרתעת ממנו? האם הוא מעדיף להיות ליד אנשים או להיות לבד? כדאי מאוד לרשום את הדברים האלה בצד. בנוסף, הכינו רשימה של פעילויות שמרגיעות את ילדיכם.

מיינדפולנס ותרגילי נשימה

הרבה מחקרים מראים לנו את הכוח בנשימות איכותיות ואיך הן מרגיעות את מערכת העצבים שלנו. הילד שלנו קודם כל צריך לדעת מה זה בכלל מצב של רוגע לפני שמלמדים אותו להגיע לזה.

שילוב יומיומי של שיטות פשוטות של מיינדפולנס יעבור דרך ארוכה כדי לשמור על רמת העוררות הרגשית הבסיסית של ילדכם. בנוסף, זוהי אסטרטגיית הרגעה מדהימה בה הילדים יכולים להשתמש בכל מקום ובכל זמן.

לסיכום

למידה של ויסות רגשות עצמי היא אבן דרך מרכזית בהתפתחותו של כל ילד. אל תדאגו. יש תקווה לשפר את הויסות הרגשי של ילדיכם. לא משנה מה האתגרים שהיא מתמודדת איתם מהבחינה הרגשית, ההתנהגותית או הסביבתית.

אם יש לך ילד שחוזר לבית הספר או לגן אחרי הסגר, וודאי שהבגדים, התיקים והחפצים שלו מסומנים כמו שצריך עם מדבקות שם לילדים בשלל צבעים.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך